Brightness tak boleh adjust selepas update Window 10


Assalamualaikum semua.

Salut everyone!

Aku up post kali ni untuk bagi pendedahan tentang satu solusi yang aku temui tentang laptop aku. Ceritanya bermula begini, satu petang yang bahang, Window bagi satu notifikasi tentang update window 10. Makanya aku pun tanpa berlengah terus 'allow' action tersebut.

Masalah bermula apabila aku dapati selepas Window aku updated, bila aku nak play movie menggunakan VCL Media Player, video aku suara yang stuck dan cursor aku pun lagging semacam. Kemudian aku cuba untuk low brightness aku, langsung tak boleh guys! Aku tertanya-tanya apa yang telah berlaku?

So aku pun apalagi, search la google. Dan aku jumpa solusinya kawan-kawan!

Cara nya adalah,
pergi ke search > device manager > display adapter , click pada drop down kemudian right click dan click pada update device.


Insya Allah, laptop kawan-kawan akan pulih selepas itu. Solusi ini aku temui di page ini. 

Itu sahaja dari aku. Semoga berjaya.

Assalamualaikum et au revoir.


Comments

Popular posts from this blog

Didasar Laut Mati: Perkuburan Kaum Sodom

Pengalaman aku diet turun 14KG!!

Bonjour